Cool text

Flikar

15 februari, 2010

Sarah och jakten på den försvunna diamanten DEL2

Här kommer fortsättning.

Kamaria:Jag ska kolla i min kristallkula
om den kan visa oss ungerfär var den är.

Hon kollade i sin kristallkula.
Sarah kunde se vad kulan visade.
Men inte Miranda.

-Hallå!skrek hon.Jag ser ju inte!

Sarah kunde inte låta bli att fnissa lite.
Vänta Kamaria,sa Sarah.Vi ska bara prata en stund
ute på terassen.

När de gick ut skrattade Sarah.
-Vad är det,sa Miranda.
-Du såg så rolig ut när du blev arg,skrattade Sarah.
Du såg ut som en röd knäpp drake med lite fjädrar.
Men du behövde inte skrika.Kom vi går in nu,sa Sarah.


När de gick in sa Kamaria:
-Vad lång tid det tog.
-Jag vet,sa Miranda.
Vi pratade om öh......eh.....läxorna.
Ehh..... vi ska ha ett matteprov på måndag.
Visst pratade vi om det Sarah,sa Miranda och blev röd i ansiktet.
Mmmm,sa Sarah och skrattade i smyg.


Kamaria:I alla fall,jag såg att kristallkulan visade
en skog.Jag såg också en man eller varelse som skrattade och
höll i en diamant.Det fanns också en jätte spindel bakom honom
och en orm....Stället verkar bekant på något sett.

-Ja,pep Sarah och Miranda.Vi måste till Läskiga skogen!

Missa inte fortsättningen!

Inga kommentarer: